consiliere nutrițională ONLINE

meeting-online3

Durată: 60 min / ședintă

Durata poate varia în funcție de nevoile tale specifice, complexitatea cazului și numărul de întrebări.

Preț: 300 lei / ședință

Ai posibilitatea să cumperi din start pachetul de 3 ședinte cu 700 lei.

Loc: Google Meet / Zoom

Abordare: educatională.

 

*Pentru început vom compune împreună un plan alimentar personalizat, dar scopul este ca în timp să devii propriu tău nutriționist (vezi mai jos explicația abordării).

 

Prima ședință - pas cu pas:

1. Link la chestionar

Înainte de ședință cu minim o zi, vei primi un link la un chestionar simplu (durează 5 min). Este necesar pentru a evalua atât stadiul tău ponderal și starea de sănătate, cât și obiceiurile alimentare, preferințele și așteptările tale.

2. Link la ședința video

Cu puțin timp înainte de ședință vei primi link-ul de Google Meet unde se va desfășura întâlnirea noastră. Ideal ar fi sa ai un laptop ca sa vezi bine materialele pe care ți le prezint, dar se poate si pe mobil. Pe mobil vei avea nevoie de aplicatia Google Meet (descarcă pe: Android, Apple).

La ora stabilită împreună, vei face click pe link-ul pe link-ul respectiv.

3. Parcursul unei ședințe

Pe baza răspunsurilor tale la chestionar voi face calcule pentru a defini:

  • stadiul ponderal (indice de masă corporală, greutatea ideală)
  • scopul final și pașii intermediari de parcurs
  • durata până la scop și până la primul pras intermediar (pentru a-ți optimiza așteptările)
  • necesarul energetic zilnic (kcal)
  • procentul de grăsime din organism (opțional - dacă incluzi și valorile circumferințelor în chestionar)
  • împărțirea caloriilor pe mese (în funcție de câte mese îți dorești)
  • raportul de macronutrienți recomandat pentru tine (în funcție de preferințele alimentare, numărul de mese și starea de sănătate)

Subiecte de discuție:

  • Cazul tău în amănunt. Identificăm problemele concrete care au generat (sau care întrețin problema actuală). Acționăm la țintă!
  • Interpretarea rezultatelor analizelor (dacă este cazul)
  • Principii de bază ale nutriției care să îți permită să ai control complet asupra alimentației tale pe termen lung

Creăm împreună un program alimentar concret, adaptat stilului tău de viață, preferințelor tale alimentare și programului tău de zi cu zi. În plus, vei primi materiale utile și unelte simple care să te ajute să faci alegeri alimentare adecvate rapid și ușor, indiferent unde te afli (acasă, la restaurant, la un eveniment, în concediu, etc).

La final răspundem la orice întrebări vei avea legate de alimentație și stil de viață.

 

De câte ședințe ai nevoie?

La modul ideal, sunt recomandate 3 ședințe pentru a:

  • realizarea transferului complet a tuturor cunoștințelor de care vei avea nevoie
  • definitiva un plan eficient de lungă durată sau chiar pe termen nelimitat
  • reduce (sau chiar elimina) riscul ca tu să revii la obiceiurile inițiale
  • diversifica meniul și a acoperi toate circumstanțele și scenariile posibile (vrem să evităm posibilitatea de a renunța din cauza lipsei diversității meniului, a complexității vieții de zi cu zi, sau a blocajelor creative)
  • folosi răspunsul organismului tău (de la pas la pas) în scopul perfecționării intervenției și obținerii rezultatelor dorite
  • evita blocajele sau așa-numitele ”plafoane”
  • aduce soluții problemelor nou apărute pe parcurs.

În plus, să nu uităm rolul prezenței unei forme de control. Dacă suntem sinceri, putem admite faptul că o formă de supraveghere ajută în special în perioada inițială.

 

De ce o abordare educațională

Îți spuneam că abordarea mea este una educațională. Asta înseamnă că deși vei avea un plan alimentar pe care îl gândim împreună în întregime, nu vei primi ”o dietă”. În schimb, vei înțelege cum să îți compui mesele indiferent

  • unde ești
  • ce ai în frigider
  • ce pofte ai
  • cât timp ai la dispoziție
  • cât de des vrei să gătești

Ar fi util să privești aceste ședințe ca o investiție pe care o faci o dată pentru toată viața.

De ce această abordare? Pentru că dietele nu aduc beneficii pentru sănătate pe termen lung (>1an).

Fie că vorbim despre obezitate, boli cardiovasculare, pre-diabet/diabet sau alte afecțiuni ale căror management au alimentația ca și componentă majoră, problema este aceeași: complianța și rezultatele pe termen lung sunt minore atunci când urmăm o dietă.

Din fericire avem dovezi suficiente pentru acest fenomen:

  1. Un studiu de calitate (nu orice studiu care se publică se și mănâncă - pardon - citește) publicat în 2020 în Jurnalul Britanic de Medicină (link), a studiat 14 dintre cele mai cunoscute diete. Concluzia: după 12 luni, efectele de reducere a greutății și îmbunătățire a factorilor de risc pentru boli cardiovasculare (observate după menținerea unei diete timp de 6 luni) în mare parte dispar.
  2. Un alt studiu de încredere publicat în 2018 în Jurnalul Clinicilor Americane (link) a obținut rezultate similare. Dacă sunt urmăriți timp de 2-5 ani după ce au slăbit pe baza unei diete, pacienții obezi iau în greutate cel puțin același număr de kilograme.
  3. În final, un studiu (link) la fel de bun dar mai vechi (2007) de la Universitatea din California Los Angeles (UCLA) a concluzionat că după 2 ani de la dietă, 83% dintre participanți au revenit la greutatea de dinainte de a începe dieta. În plus, spune leader-ul studiului: nu s-a observat niciun avantaj pentru sănătatea omului, ba chiar s-ar putea discuta dezavantajul efortului psihic și fizic care vine odată cu dieta.

Părerea mea, în calitate de dietetician cu câteva sute de pacienți, este că aceste studii descriu perfect realitatea. Fraza pe care o aud cel mai des în cabinet este: ”Am reușit să țin diete și programe în trecut dar am revenit la alimentația mea obișnuită după o vreme”.

 

Misiunea noastră (a ta și a mea)

  • Să îți fie atât de clar ce ai de făcut încât să nu mai ai nevoie de îndrumare
  • Să ai siguranță atunci când alegi ce și cât mănânci
  • Să știi să estimezi ”greșelile”, să nu te dezarmezi când se întâmplă, și să știi cum continui
  • Să ai liniștea mentală că ești pe drumul cel bun și să știi să te auto-evaluezi
  • Îndepărtarea de mituri, trenduri, extreme alimentare, eforturi și frustrări necesare propuse de mulți așa-numiți ”specialiști”. Hai să ne relaxăm puțin și să ascultăm știința, nu influencerii și televizorul.
  • Să înțelegi că alimentația nu trebuie să fie un stres. Nimic nu este interzis dacă știi: cât, când, ce fel, cât de des, și cum să încorporezi alimentele în planul tău zilnic.

 

Obținerea sănătății nu se bazează pe ambiție (pentru că ambiția este finită). Sănătatea vine natural și organic atunci când

  • știi ce ai de făcut zilnic și la fiecare masă
  • vezi rezultate în fiecare săptămână
  • știi la ce să te rezultate și durată să te aștepți
  • te simți bine, ai energie, dormi mai bine
  • poți face alegeri bune (sau măcar mai puțin ”rele”) indiferent de cirumstanță
  • nu simți că faci eforturi majore
  • nu simți foame extremă
  • nu ai limitări și restricții alimentare nenecesare
  • ai siguranța alegerilor și liniște mentală pe tot parcursul tău până la scopul final.

 

Te aștept cu drag să lucrăm împreună la sănătatea ta!

Curaj!

ro_RORomanian